مزایای خط کشی پارکینگ
نوشته شده توسط : کارویس

مزایای خط کشی پارکینگ چیست؟ خط کشی پارکینگ‌ها با چه هدفی انجام می‌شود؟ برای خط کشی پارکینگ از چه ابزارهایی استفاده می‌شود؟ رانندگان هم مانند عابران پیاده برای رانندگی ایمن در یک مسیر نیاز به علائم مشخصی دارند که خط کشی پارکینگ‌ها یکی از آن‌ها است. اگر خط کشی پارکینگ مجتمع تجاری یا پارکینگ عمومی شما واضح و مشخص نباشد، رانندگان سردرگم شده و حتی احتمال حوادث رانندگی هم برای آن‌ها وجود دارد. اگر رنگ آمیزی خطوط پارکینگ شما نادرست است یا خط‌ها کمرنگ شده، باید در کوتاه‌ترین زمان برای اصلاح آن اقدام کنید. آشنایی کامل با مزایای خط کشی پارکینگ موضوعی است که در این مطلب ار کاوریس به آن می‌پردازیم.

گسترش فضا

با استفاده از خط کشی‌ منظم پارکینگ می‌توانید، فضای خود را گسترده‌تر کرده و نظم بیشتری به آن دهید. در بیشتر پارکینگ‌ها بخش زیادی از فضا پرت و بلا استفاده است زیرا خط کشی تنها در مرکز پارکینگ انجام شده و توجهی به بخش‌های خالی و قابل استفاده نشده است. اگر قصد گسترش فضا و استفاده مناسب از آن را دارید، باید خط کشی پارکینگ را به طور اصولی انجام دهید. در خط کشی مجدد این نکته را در نظر بگیرید که پارکینگ شما برای انواع وسایل نقلیه جای کافی داشته باشد.

افزایش ایمنی

نشانه‌گذاری‌های واضح پارکینگ‌ها راهی عالی برای اطمینان از ایمن نگه‌داشتن همه مشتریان شما است. به عنوان مثال، مکان‌های پارک برای معلولان باید به وضوح مشخص شود تا هنگام پارک خودروی خود، خروج از آن و رفتن به سمت خودرو دچار حادثه نشوند، همچنین مناطق تخلیه بار و مناطقی که برای وسایل نقلیه اضطراری در نظر گرفته شده است باید به خوبی نشانه‌گذاری‌ شود. کمرنگ شدن و بی‌توجهی به این خط کشی‌ها گاهی باعث بروز حوادث جبران‌ناپذیر می‌شود. علامت‌گذاری‌های محو یا نامشخص پارکینگ می‌تواند منجر به پارک غیرقانونی شود و باعث ترافیک در جاده شود. بخش‌های مختلف باید به وضوح علامت گذاری شوند تا ایمنی مشتریان شما تضمین شود.

جذابیت فضا

خط کشی‌های پارکینگ می‌توانند به جذابیت فضای پارکینگ شما هم کمک کنند. به جای صرف میلیون‌ها هزینه به این منظور چند خط ساده و خوشرنگ را انتخاب کنید تا پارکینگ شما برای مشتریان جذاب‌تر به نظر برسد.

اثر اولیه مناسب

وضعیت پارکینگ شما اغلب اولین چیزی است که مشتریان هنگام رسیدن به محل کار شما متوجه آن می‌شوند. پارکینگی که به خوبی نگهداری شده، با رنگ آمیزی شفاف و خطوط واضح و منظم این تصور را ایجاد می‌کند که شما صاحب کسب و کاری موفق هستید و به ایمنی مشتریان خود اهمیت می‌دهید.

کاهش مسئولیت

هر چه پارکینگ خود را تمیزتر و منظم تر نگه دارید، احتمال وقوع تصادفات در محدوده پارکینگ کمتر می‌شود. این موضوع در شهرهای بزرگ ثابت شده است. امروزه در کلان‌شهرهای مهم دنیا مانند تورنتو از این روش برای کاهش حوادث رانندگی استفاده می‌شود. به این نکته دقت داشته باشید که اگر به دلیل نقص در خط کشی توسط شما حادثه‌ای در محدوده پارکینگ رخ دهد مسئولیت آن با شما خواهد بود اما زمانی که پارکینگ بدون مشکل خط کشی شده و منظم است، سخت‌ترین حوادث هم ارتباطی با شما نخواهند داشت.

جلب رضایت مشتریان

یکی دیگر از کاربردهای خط کشی پارکینگ، مشخص کردن قسمت‌هایی از فضا است که دچار آسیب یا صدمه شده‌اند. اگر در پارکینگ شما شکافی وجود دارد که امکان پر کردن آن را ندارید یا رسیدگی به آن نیاز به تعطیلی پارکینگ داشته باشد، بهتر است با خط کشی، این قسمت را از دیگر بخش‌ها جدا کنید تا مشتریان نزدیک آن نشده و دچار حادثه نشوند.

ناوبری آسان‌تر

از دیگر مزایای خط کشی پارکینگ‌ها می‌توان به ناوبری ساده‌تر اشاره کرد. اگر هر بخش از پارکینگ شما به نوعی خاص از خودروها اختصاص دارد بهتر است این موضوع را با استفاده از خطوط و رنگ‌های مختلف مشخص کنید. برای مثال در هر پارکینگ می‌توان بخشی را به خطوط آتش نشانی، بخشی را به گذرگاه عابر پیاده، بخشی را به مشخص کردن جهت حرکت در پارکینگ و بخشی را به پارک معلولان اختصاص داد تا هر کدام از این گروه‌ها فورا به بخش خود رفته و از حوادث و اتفاقات بعدی جلوگیری شود. این موضوع در راضی نگه داشتن مشتریان هم تاثیر زیادی دارد.

ایمنی آتش نشانی

خط کشی پارکینگ‌ها یکی از قوانین ایمنی آتش نشانی است. با توجه به اینکه بیشتر حوادث رانندگی در اثر هرج و مرج نبودن وضعیت مشخص در پارکینگ‌ها رخ می‌دهد و این حوادث در بیشتر موارد باعث آتش‌سوزی یا نیاز به کمک نیروهای آتش‌نشانی پیدا می‌کند، استفاده از خطوط امری ضروری و قانونی جدی است که توسط سازمان آتش نشانی مشخص شده است.

سخن پایانی

مزایای خط کشی پارکینگ بسیار زیاد است و موارد گفته شده تنها بعضی از مهم‌ترین مزایای خط کشی و مرزبندی پارکینگ‌ها در مراکز صنعتی، مجتمع‌های تجاری و موارد مشابه دیگر هستند. خط کشی پارکینگ هم مانند هر تغییر دیگری در وضعیت پارکینگ اصول و قوانینی دارد و تنها توسط نیروهای متخصص و آموزش دیده قابل انجام است. خدمات مرتبط با این موضوع و دیگر خدمات در زمینه رسیدگی به پارکینگ‌ها مانند آب بندی پارکینگ را می‌توانید از کارویس دریافت کنید. کارشناسان کارویس بعد از بررسی فضای شما، بهترین پیشنهاد را ارائه می‌کنند و صفر تا صد کار را در کمترین زمان انجام می‌دهند.





:: برچسب‌ها: خط کشی , خط کشی پارکینگ , جایگاه خودرو , خط کشی جایگاه خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: